مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 16:002023-06-27اقتصادي

30 هزار مگاوات در ایام گرم سال به بار شبکه برق اضافه می شود 


مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: 30 هزار مگاوات در ایام گرم سال به بار شبکه برق اضافه می شود که ضرورت مدیریت مصرف را برجسه می کند.

  - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، منصور اوجاقی، ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی اظهار کرد: در دولت سیزدهم 7 هزار مگاوات ظرفیت تولید برق جدید اضافه شده و با این میزان، ظرفیت کل تولید به 91 هزار مگاوات رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پیک بار شبکه در ایام عادی 45 هزار مگاوات است و در روزهای عادی مشکلی برای تأمین انرژی وجود ندارد، ابراز کرد: این در حالی است که در ایام گرم سال با ورود بارهای تجهیزات سرمایشی، 30 هزار مگاوات به شبکه مصرف برق اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان تصریح کرد: با اضافه شدن بار بیشتر به چرخه مصرف، ناترازی تولید و مصرف برق پیش می آید و برای جبران ناترازی نیاز به مدیریت مصرف است که با ارائه راهکارها و دستورالعمل ها این کار انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه ای به طور مستقیم با مشترکان ارتباط ندارد و فقط با صنایعی که مصرف آن ها بیش از 7 مگاوات باشد، در ارتباط است، عنوان کرد: در کشور 300 صنعت با مصرف بیش از 7 مگاوات داریم که شرکت برق منطقه ای زنجان 17 صنعت با این شرایط را تحت پوشش دارد که 13 مورد آن مربوط به استان زنجان و چهار مورد آن در استان قزوین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 هزار مگاوات در ایام گرم سال به بار شبکه برق اضافه می شود 

30 هزار مگاوات در ایام گرم سال به بار شبکه برق اضافه می شود